Udfordringen
Finansforbundet er et fagforbund for ansatte i finanssektoren. Forbundet har over 56.000 medlemmer og kommunikerer med sine medlemmer gennem en række medier og kanaler som blandt andet magasinet Finans, kredsblade, website, nyhedsbreve, sociale kanaler, podcast mm.
Gennem de senere år er Finansforbundets medlemmer blevet en mere kompleks sammensat gruppe bestående af finansfolk med forskellige medievaner og vidt forskellige funktioner, udfordringer og behov relateret til deres arbejdsliv.
Finansforbundet havde derfor behov for en strategi, der satte retning for deres kommunikation og indhold, så det dels var forankret i forbundets mission, mål og politiske temaer og samtidig relevant og interessant for alle medlemmer.
Målet med strategien var at sikre, at det var de rigtige historier, der blev fortalt på den rigtige måde og på de rette kanaler ift. målgruppen. Samtidig skulle strategien danne fundament for et mere smidigt og sammenhængende arbejde på tværs af medier og kanaler.
Et kerneelement i indsatsen var en udvikling og et redesign af Finansforbundets medlemsmagasin Finans. Men arbejdet skulle også sætte retning for udvikling af forbundets øvrige medier.